Yoga med tummen i gips

 
 
Här sitter jag med höger tumme i gips, sedan jag under torsdagens friluftsdag ramlade med längdskidorna i en nedförsbacke på Lugnet. Klantigt och onödigt, men det finns inget negativt som inte har något positivt i sig:
1) Jag är otroligt glad att det här inte hände före sportlovet, för då hade jag inte kunnat åka skidor i Schweiz.
2) Nu kan jag öva på att anpassa yogan till olika skador.
 
Solhälsningen ersätter jag med en modifierad Katthälsning, där jag lägger ned underarmarna i stället för att lägga tyngden på händerna:
 
 
 
I stället för Kobran kan man förstås göra Sfinxen:
 
 
 
Stående hund med armbågarna och huvudet i marken (bra förberedelse för huvudstående!):
 
 
 
Tornet går att göra med armbågarna i marken:
 
 
 
Lutande planet med armbågarna i:
 
 
 
Sidotriangel med armbågen mot benet i stället för handen i marken:
 
 
 
Kom ihåg att det alltid går att anpassa yogan till det tillstånd kroppen befinner sig i för tillfället! Låt inte en skada hindra dig från att yoga! Gör lite yoga varje dag, så blir du glad! (det rimmade NÄSTAN)
 
 
 
 
 

Yoga med tummen i gips





Namn:
Vill du kommentera igen?

E-post: (syns ej)

Blogg/webbsida:

Din kommentar: